Hieronder vind je de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.
Onze gehaktproducten zijn altijd diepvries. We streven ernaar om zoveel mogelijk vers te leveren, maar soms kunnen we niet alle producten vers garanderen.
Je kunt ons bereiken via e-mail: webshop@vleesland.nl
Wil je ons direct spreken? Dit kan op maandag t/m vrijdag van 07:00-14:00 uur op telefoonnummer 010-4384099.
Wij leveren vlees aan de horeca, waar de smaak en malsheid belangrijker zijn dan de kleur. Daarom laten we het rund- en kalfsvlees vaak enkele weken rijpen in onze rijpcellen, wat het vlees zachter en smaakvoller maakt. Alles wordt vacuüm verpakt, wat betekent dat bijna alle zuurstof uit de verpakking wordt verwijderd, waardoor het vlees er grauw uit kan zien. Na het openen van de verpakking kleurt het vlees na een klein uurtje weer op.
Wij bieden graag een goede service. Door je contactgegevens te hebben, kunnen we je op de hoogte houden van je bestelling. Bijvoorbeeld als de chauffeur autopech heeft en daardoor later arriveert dan gepland, vinden wij het wel zo netjes om dat te communiceren.
Het beste is om het vlees een dag van tevoren in de koelkast te leggen op een bord. Heb je minder tijd? Dan kun je het ook, in de dichte vacuümverpakking, in een schaaltje met koud (zacht stromend) water leggen.
Je kunt de dozen helaas niet teruggeven. De dozen zijn echter volledig van karton en kunnen dus gewoon bij het oud papier gerecycled worden.
Kijk op de productpagina van het door jou bestelde product voor de bereidingswijze.
Dit hangt af van het type vlees. Meestal is dit tussen de 2 dagen (gehakt/kip) tot zeker 6 dagen (rundvlees), mits de vacuümverpakking nog intact is. Als de vacuümverpakking beschadigd is, kun je het vlees beter meteen in de vriezer doen. Dan blijft het zeker nog drie maanden goed.